onsdag 21 oktober 2009

Jag och tävlingar!

Jag har alltid gillat tävlingar, lotter, lotto osv.
När jag var liten hade jag lite tur ibland.
Jag kommer ihåg en gång en Valborgsmässoafton som jag vann en gul hund på en lott,
åh, vad glad jag var för den.
Sen vann jag en jättestor gris en gång på Grönalund, högsta vinsten var det.
Vann också 100 tulpaner en gång.
1000:- är den mesta i pengaväg, väntar ännu på högvinsten.

Jenny, kommer du ihåg vårt skrapande?
Det var skoj.
NK choklad tårtan...mums.

SÅ nu när jag hittar tävlingar i blogger blir jag lite glad helt enkelt och tävlar på.
Tror jag hade blivit bra i någon idrott om jag hade hittat något som hade passat mig.
Har både tävlingsinstinkt och envishet. Otrolig envishet kan tilläggas.
Ni får nog stå ut med mitt tävlande på denna blogg.
Varför inte prova du med?

Inga kommentarer: