onsdag 9 december 2009

Recension av Safari Animal pyssel!

Alex och Emil har gjort djur gipsfigurer.
Det är från detta paket.



Pysslet är från 5 år.
Alex är 6 år och Emil är 3 år.
Jag måste säga att båda hade lika roligt när vi gjorde det.
Först fick man blanda till gipset,
Vilket en vuxen gjorde så klart.
Sen hällde vi blandningen i formar som kom med paketet.
Det var 4 formar. En elefant, zebra, giraff och ett lejon.
Barnen hjälpte till att fylla formarna med lite hjälp.
Sen fick det hela torka i 24 timmar.
Lite tråkigt att vänta tyckte dom.
Men jag förklarade för dom att det måste göras så,
så dom var okej med det.
Dagen efter målade dom sina djur,
vilket var mycket kul.
Båda var glada och stålta med det dom hade gjort.
Mitt omdöme om detta är,
En bra produkt som jag inte skulle tveka att köpa
och ge bort i present eller julklapp till ett barn.
Det enda minus är att dom små målarburkarna lätt välter,
men med en vuxen med så gör det inget.
Dom små målarburkarna satt ihop i två långa rader.
Jag gjorde som så att jag delade på dom,
vilket gjorde det hela lättare för barnen.
med paketet kom det gips för 6 djur.

Här ser ni Alex i koncentration.




Emil målar och har skoj.



Emils söta elefant som han målade.



Jag ska ta en bra närbild på djuren dom målade imorgon och visa här sen.

Pysslet kommer från www.kidzine.se och www.o-rasa.se.

2 kommentarer:

livet på utanäs sa...

Oj, vilken koncentration ...

Vilka söta barn du har , lyckost , mina tre är utflugna ...

Nyss satt de och pysslade vid köksbordet, som dina ...

Ha det bra och jag håller tummarna i lotteriet =)

Kram Sussi O

Wysteriia sa...

Vad kul att du är med i dagens lucka! :)