fredag 13 november 2009

Få gratis biobiljetter! Tävla! Vinn!

Gå med här



Vore inte fel att få gratis biobiljetter.
Använder ni länken jag la in här får jag poäng med.
Sen kan ni göra likadant själva på eran blogg.
Bra va!

Vilket jobb! Ha, ha!

Kolla in detta jobb.
http://www.glamour.se/blogg/jonna/2009/11/10/dirty-job/#comments

Denna gillar jag!

måndag 9 november 2009

Emils dagiskort.

Jag är så besviken på Emils dagiskort för detta året som jag fick idag.
Fotografen har softat alla bilder på barnen och det ser inte klokt ut enligt mig.
Det är till och med lite svårt att känna igen Emil.
Alla barnen ser ut som någon slag glamour modell.
Funderar på att ringa fotografen och klaga.

söndag 8 november 2009

Influensan!

Jag har nu ändrat mig efter prat med min kusin
och mina söners pappor.
Barnen ska få sprutan.
Jag vågar inte låta bli.
Som min kusin sa,
man skulle aldrig förlåta sig om något illa hände med barnen
om dom fick influensan.
Känns bra att ha bestämt sig.
Lite läskigt är det dock.

Jag vann!



Denna fina limpistol av märket Dremel vann jag idag.
Några tips på vad man kan göra med den?
Ska bli så kul att testa den.
Jag vann den av http://www.langborgsullevidal.blogspot.com/

fredag 30 oktober 2009

Snott denna från en vän!

Det tar 7 sek för maten att passera från munnen till magen. En människas hårstrå kan hålla 3 kg. Längden av penis är tummens längd gånger tre. Lårbenet är hårt som betong. Kvinnans hjärta slår snabbare än mannens. Kvinnan blinkar två gånger mer än mannen. Vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står. Kvinnan har redan läst hela den här statusen. Män tittar fortfarande på sin tumme. Trevlig helg! ;)

torsdag 29 oktober 2009

Räkningar!

Glöm ej betala räkningarna.
Jag gjorde det nästan.

onsdag 28 oktober 2009

Klippt håret!

Jag har klippt mitt långa hår.
Kapade nog av ca 30 cm.
Nu är det lite nedanför axlarna.
Det ser tjockt och fint ut.
Sen upptäckte jag en rolig grej,
det är lite vågigt nu.
Antagligen så blev mitt hår helt rakt av tyngden tidigare.
Kort kommer någon annan dag.

Kärlek!

Ibland känner jag en så överväldigande kärlek till mina söner.
Klart jag älskar dom varje dag, men ibland känns det så stort.
Om ni förstår vad jag menar?

lördag 24 oktober 2009

Tänkvärt!

"Du är dina handlingar".
Stämmer nog till viss del.

Starbucks!

Har ni hört att Starbucks kommer till Sverige nästa år och första caféet öppnar på Arlanda.

Nyfiken!

Hur ska ni göra med influensa sprutan?
Ska ni ta eller inte?
Har ni inte bestämt er är det nog dags nu.
Själv så hoppar jag över.
Är lite skraj för den.
Jag tror att jag skulle bli så sjuk av den.

Slut tävlat här!

Nu får det bli slut på allt tävlande här.
Så är det bara.

onsdag 21 oktober 2009

Tävling!

“Jag är med och tävlar hos En Mölnbobos Liv. Man kan vinna valfritt Lipfishplagg från Lilla Bebben. Alla kan vara med och tävla även om ni inte har blogg. Tävlingen avslutas 1 december 2009″


Detta kan man vinna.

Heminredning från Stilero

Jag och tävlingar!

Jag har alltid gillat tävlingar, lotter, lotto osv.
När jag var liten hade jag lite tur ibland.
Jag kommer ihåg en gång en Valborgsmässoafton som jag vann en gul hund på en lott,
åh, vad glad jag var för den.
Sen vann jag en jättestor gris en gång på Grönalund, högsta vinsten var det.
Vann också 100 tulpaner en gång.
1000:- är den mesta i pengaväg, väntar ännu på högvinsten.

Jenny, kommer du ihåg vårt skrapande?
Det var skoj.
NK choklad tårtan...mums.

SÅ nu när jag hittar tävlingar i blogger blir jag lite glad helt enkelt och tävlar på.
Tror jag hade blivit bra i någon idrott om jag hade hittat något som hade passat mig.
Har både tävlingsinstinkt och envishet. Otrolig envishet kan tilläggas.
Ni får nog stå ut med mitt tävlande på denna blogg.
Varför inte prova du med?

tisdag 20 oktober 2009

På tal om tur!

Ni bara måste kolla denna film snutt.

Klicka här

Ja, jag har vunnit en sak!

Om ni tittar här,
http://www.hemma-net.blogspot.com,
så kan ni läsa att jag vunnit ett presentkort på 500:- till ett par nya gardiner.
Ett par jättefina blå-vit randiga.
Jag behöver verkligen byta dom jag har i köket som suttit där i över 10 år,
dock tvättade några gånger.
Bloggerskan har en affär som ni kommer till här,
http://www.russinnet.se/
Mycket fina saker där.
Titta på köksaker, textil, gardin, så ser ni den.
Tack igen Matilda K om du läser detta.

söndag 18 oktober 2009

Upp!

Nu är Alex på väg till bion för att se UPP!
Han har väntat på den länge,
så jag hoppas han tycker om den.
Sen efter filmen blir det McDonald's för dom
och efter det ville Alex hem till mormor och morfar en stund.
Så det blir en lugn dag för mig.
Först ska jag spela Zuma's Revenge några minuter,
klara bara att sitta några minuter här,
sen blir det för ont i min rygg.
Efter det ska jag sova ett par timmar.
Somnade efter 3 inatt,
hade för mycket ont bla.
Efter lunch ska jag ta en liten promenad med Jeff.