måndag 17 augusti 2009

Alex stor kille nu!

Snart blir min förstfödde son 6 år.
Igår var han ute på gården och lekte utan en vuxen med han för första gången.
Jag ahr frågat han tidigare om han velat det,
men han har alltid sagt nej.
Igår var en grannkille ute och cyklade själv,
han är i samma ålder som Alex.
Då passade jag på att fråga igen
och oj, vad bråttom ut han hade då.
Efter en ltien stund kom han in och ville ha sin vattenflaska,
grannpojken gjorde likadant.
Sen sprang dom runt och stänkte vatten på varandra och hade skoj.
Ja, jag stod inne och kikade ut på han,
man vill ju veta om han ser upp med bilar som kan komma inkörande på gården.
Vi bor i hyreshus.
Kände mig lite som en kycklingmamma,
men tänkte sen att det är nog vanligt att man kollar in dom första gången ute själv.

Nu på onsdag börjar han skolan också, 6-årsverksamhet.
Ett stort steg ut i livet.
Som tur är så är Alex inte blyg av sig.
Han pratar med alla och envar.
Gammal som ung.
Sen är han en klok kille med.
Har huvudet på skaft.
Jag är övertygad om att det kommer att gå bra för han.

3 kommentarer:

Nenny sa...

Oj, lillgubben vad stor han blev med en gång. Så kul att han tog sig ut. Det öppnar en helt ny värld för honom!

Jennifer sa...

Gud, vad tiden går fort! Fyller han redan 6 år?!

Anna-Lena sa...

Han fyller 6 år i september.