fredag 11 september 2009

Stolt över min son.

Idag fick jag hjälp av min far att hämta Alex i skolan.
Han körde mig dit i sin bil.
Jag kan inte gå dit tyvärr, ligger för lång bort för att min rygg ska klara det.
Känns väldigt tråkigt ibland.
Jag försöker komma dit en gång i veckan i alla fall med min fars hjälp.
När jag kom in på skolgården hittade jag Alex på en cykel.
Vi pratade lite, sen kom en av hans lärare fram till mig för att prata lite.
Han sa, det går bra för Alex.
Sen sa han, vilken fin kille jag har, han är underbar sa han sen.
Jag gillar han verkligen.
Det värmde i mamma hjärtat.
Kände mig så stolt och tog åt mig lite av berömmet med,
eftersom jag uppfostrar han.
Min goa fina son.

4 kommentarer:

Nenny sa...

Du jag hittar inte kvittot på den där legogrejen http://powerminers.lego.com/en-us/Products/8959.aspx jag köpte så du kan väl kolla om det är den han har? Annars har jag en Power Racer nr 8164 liggande också som jag kan ta istället. http://racers.lego.com/en-us/Products/Power%20Racers/PR8164.aspx
Kolla in länkarna så ser du vilka jag menar.

Anonym sa...

Hej Anna-Lena!

Visst är det underbart när lärare säger att barnet är duktigt.
Kan du inte ta buss eller något men du skrev förrut att du låg i bilen så då orkar du kanske inte sitta i en buss. Det måste gå att ordna något så du blir mer rörlig. Du kan inte vara så gammal heller, du har många år kvar än att leva.
Hoppas du har överklagat dina timmar och ser till att det hellre går åt den andra hållet med fler timmar. Kram Christina

Anna-Lena sa...

Nej, han har inte den Powerminers. Den blir toppen. Emil bara pratar om att Felix ska komma imorgon.

Hej Christina!
Nej, jag kan inte sitta i en buss heller tyvärr.
Det är svårt att sitta över huvud taget för mig.
Jo då, jag överklagar, men jag har inte stora förhoppningar, för det är inte lätt att få kammarrätten att ta upp detta. Sen är det dyrt att anlita jurist med, men man måste försöka.

Nenny sa...

jo jag har sett svaret :)!