måndag 13 juli 2009

Alex, innan han somnade ikväll!

Ikväll somnade Alex lite senare än vanligt.
Det är väl sommarlov.
Efter att vi släckt lampan och det var dags att sova sa han,
mamma, jag är så trött så jag nästan svimmar.
Sen sa han, jag är trött som en björn.
Okej, sa jag, jag är trött som en humla, sa jag.
Då är du bara lite trött, sa han.
Aha, tänkte jag, det beror på storleken på djuret hur trött man är.
Då är jag trött som en giraff, sa jag.
Då är du mellan trött sa han.
Jag är trött som en elefant, sa han sen.
Sötisen.
Han är snart 6 år.
Hoppas han sover till 8 i alla fall,
det är sovmorgon för mig det.

3 kommentarer:

Jennifer and her Jelly Bean sa...

i hope the both of you got some sleep. :)

Anna-Lena sa...

Tack. :)
Idag sov jag en stund på dagen.

Anonym sa...

Hej vännen.Ja man kan ju inte mer än skratta för sig själv och minnas när man hade en liten buse som inte ville sova förrens mamma hade läst för han.hoppas att du fick sova till klockan 8 fniss.Pink Lady säger farväl för denna gången...