tisdag 28 juli 2009

OREO kakor!

Ni läsare kanske kommer ihåg att jag för några dagar sen skrev om en fantastiskt god kaka?
Det var en kaka som heter OREO, den kommer ifrån USA.
Har ni inte ätit den är det något ni borde göra snarast.
Den finns att köpa på COOP Forum och COOP Extra.
Hemköp har den också, dock bara en av dom två sorter som COOP har.
Den jag brukar köpa är en chokladkaka med vaniljkräm i
och sen är den täckt med choklad runt om också, mmmmm.
Den andra sorten är en chokladkaka med vaniljkräm i.
Så här ser den ut.




Tänk er sen den här kakan med choklad runt om med.
Den är helt underbart god.
Ha den i kylskåpet först så den blir kall,
sen ta den till kaffet eller teet.
En kartong innehåller 12 st kakor.
Styckpriset blir ca 3:-.
Inte så mycket om man tänker på vad det kostar att köpa ett bakverk på ett konditori.
Den OREO kaka som inte har choklad runt om med kostar mindre,
ca 20:- för en kartong.
Jag skulle nästan kunna garantera att ni kommer att älska denna kaka
om ni gillar choklad och vanilj.
Mums, mums!
Hur mycket får jag nu i provision om försäljningen av denna kaka går upp efter detta blogginlägg?;)

5 kommentarer:

/Anitha sa...

Haha! Vet du, här om veckan upptäckte jag att det fanns mini-Oreos också. De är yttepyttesmå juh! De säljs i burk, och kakorna är knappt större än en tumnagel! ;P (men goda var de - hihi).

Anna-Lena sa...

Aha, vilken affär hittade du dom i?

/Anitha sa...

De finns på mitt Ica här i Flogsta (norra Uppsala) :-)

Nenny sa...

Ojojoj, det där är oschysst inlägg. Och bild också. Men det värsta är att jag inte ens gillar de där kakorna och jag skulle ändå kunna ge vad som helst för att få en(nästan...) för det låter gott och ser gott ut. Då är man sugen på något va?!

Nu är vi hemma igen, ska vi ses bortåt torsdag eller när passar det dig bäst? Jag skulle vilja komma över med hela högen ungar, tidpunkt får vi väl diskutera :)!

Anna-Lena sa...

Har du smakat dom som är glacerade med choklad runt?
Dom är mycket godare än den kakan som är på bilden.

På torsdag låter bra.
Kan ni komma på eftermiddagen?
Fika klockan 15.00?
Jag har födelsedags presenter till barnen och dig. :)