onsdag 15 juli 2009

Alex och nytt LEGO!



Alex älskar LEGO.
Han fick en ny box med flera polisbilar i för ett par dagar sedan.
Jag hade lovat han ett fint set med LEGO om han klarade av en sak
och det har nu gjort i 30 dagar.
Legot är hans nu.
Han är så duktig på att följa instruktionerna och bygga,
lite hjälp behövs ibland av oss.
Han bygger först som man ska göra enligt instruktionerna,
sen brukar han hitta på nya grejer och kombinationer.
En så bra leksak, dock lite dyr bara
Ni ser hur skoj killen min har det.


3 kommentarer:

Morgana sa...

Wow, vad han kan bygga :-)
Ever önskar sig Star Warslego i födelsedagspresent.. klurar på att engagera moster M i USA i jakt på det *L*

Anna-Lena sa...

Har han sett någon Star Wars film?
Alex har inte det, han är lite känslig,
så jag tror han är för liten för det.
Men han vet vad flera av dom heter i den
och pratar om Star Wars.
Dagiskompisar. :)
Bra ide det där med att fråga moster i USA,
tror jag ska göra det med Alex pappa.
Han kommer hit i augusti för att hälsa på Alex
och vara med när han börjar skolan.

Anonym sa...

Hej vännen.Lego är en underbar uppfinning!!Jag kommer ihåg mindre trevliga överaskningar med lego inblandat, som tex att stiga på liten hård bit när man mitt i natten tassar upp barfota för att gå på toa tillexempel *lol*,så håll golvet legofritt efter skymmningen.Stor kram till Alex som är så duktig.Och stoppar Pink Lady under kudden ibland =)